Steg 11

Al-anon idag igen. Vi pratade om steg 11. Mycket gud och sådant. Jag tror inte på gud (och jag vet att gud ska stavas med stort G, men jag tycker det är larvigt). 
 
Trots det kan jag finna saker i texterna och de tolv stegen. När texterna talar om "gud" så är det en högre makt, hur man definierar den är upp till var och en, världen, universum, naturen, gud eller bara slumpen. Jag har funderat på det där en del, hur jag ser på den "högre makten" och jag tror jag ser det sim de styrka som människor kan finna i varandra, eller kärlek kanske är det rätta ordet, trygghet. För mig handlar det mycket om trygghet, att våga släppa taget och ändå kunna känna mig trygg. Det är min "högre makt".
 
Idag var det som sagt det 11e steget som vi läste, jag har inte börjat att jobba med några steg alls, men vi pratae mycket om att sluta kontrollera saker idag. Det behöver jag verkligen jobba med i vissa fall. Jag tror jag kanske ska försöka börja jobba med stegen snart...
 
Min pojkvän är sjuk. Jag har aldrig hört någon nysa så mycket som han kan göra. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0