Brev till Mamma

Hej mamma!
Tack för chokladkalendern! :) Vad bra att du inte druckit på tre veckor, det är ett framsteg.
Just no orkar jag inte ha kontakt med familjen för det får mig att må väldigt dåligt. Det är inte för att jag hatar er, tvärt om. Jag älskar er och att se er ledsna gör mig illa. Jag orkar inte vara den som tar ansvar för familjen mer, och det spelar ingen roll om du säger att jag inte behöver det. Jag vet att jag inte behöver ta hand om familjen, men det är fysiskt och psykiskt omöjligt för mig att stå och bara se på. Därför har jag nu valt att ta avstånd, för mitt eget välbefinnande, för att jag skall kunna må bra och sakteligen lära mig att ta hand om mig själv istället. Mycket saker från min barndom har påverkat mig och mitt beteende på sätt som jag inte förstått förrän nu. Jag har ett konstant kontrollbehov och är hela tiden på min vakt inför människor och deras reaktioner och känslor, någonting som jag lärt mig sedan jag var liten då jag alltid varit tvungen att vara uppmärksam på förändringar hos dig och pappa för att veta när nästa storm skulle dyka upp. Det här och många andra saker har lett till problem för mig i mitt vuxna liv och mitt liv i relationer med andra. För många saker jag lärt mig och som varit självklara för mig sedan barnsben är fel och onormala reaktioner. Jag har lärt mig fel och måste nu försöka lära mig rätt och vara min egen förälder. Så just nu kan jag inte vara en del av familjen, för min egen skull, för jag behöver läka och bli en hel person. Just nu är jag inte det, jag har vuxit upp till att bli en trasig person, en person jag inte vill vara. Och för att jag skall orka och klara av att börja må bra så behöver jag den tiden. Jag vet inte hur lång tid det kommer vara, det kan vara några månader eller några år, men just nu orkar jag inte. Jag förstår att det är tungt för dig, och jag är ledsen för det. Se det som att du genom att vi håller det här avståndet visar mig kärlek och respekt i mina val i min strävan efter att må bra. Just nu är det den största kärlek du kan ge mig. Och att börja jobba med dig själv. Kanske kommer jag en dag orka ta upp kontakten igen, och när den dagen kommer skulle det göra mig glad om du gjort någonting bra för dig själv och familjen också, att ni inte var kvar där jag lämnade er utan också jobbat med er själva och utvecklats. 
 
Jag fixar flytten själv, men tack för erbjudandet. Vet inte om det var några av möblerna du ville köpa, du kan ju kanske få hjälp av en kompis att hämta dem då.
 
Lycka till med allt. 
 
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0